top of page

פדיון כפרות תשפ״ד
תיקון המחשבה של השנה

 
 

יהודה גלעד עם פניה חשובה מבית מדרש ״הסולם״

About

מנהג הכפרות נועד לקיום ברית המחשבה של האדם, היות ומחשבת האדם באופן רגיל מונהגת עפ״י הגיון אנוכי וגופני. בהיות הגיון זה מרחיק את האדם מהקשר עם בוראו, על כן נצרכת פעולה מיוחדת לקיום ברית ההגיון. היות וערב יום הכיפורים הוא הזמן של גדלות הרצון, על כן דווקא אז ראוי לקיים ברית זו, שחוששים אנו שכאשר יגיע האור ביום הכיפורים לא נוכל לחשוב בהיגיון אמיתי אם לא נקיים ברית מוקדמת שתחייב אותנו בכך.

"

הרב אדם סיני 

מועדי ישראל האדם ומה שביניהם. כרך ב. כפרות השקפה. עמ׳ 470

 
מודל שקוף ספר המועד האדם ומה

פדיון כפרות בבית מדרש הסולם

חברים יקרים, בואו לעשות עמנו את פדיון הכפרות. דווקא עכשיו בימים המסוגלים אלה של עשרת ימי תשובה, חשוב לעשות תיקון שישפיע על כל השנה שלנו ושל עם ישראל כולו. אל תוותרו על זכותכם כיהודים שתורת התיקון החשובה הזו נמסרה לנו מאבותינו.

הוסיפו את שמכם ואת שם יקיריכם בטופס למטה. שלמו בדרך הנוחה לכם 40 ש״ח לכל אדם. אנחנו נכוון על כפרתם בעת עשיית המנהג באשמורת הבוקר בערב יום הכיפורים. ובעזרת ה׳ נזכה כולנו לתיקון הכפרות השנה.

איך זה עובד

תודעת הגשמיות מתעתעת בנו בכך שמפרידה בינינו בתפיסת הגוף - האני נגמר היכן שהגוף שלי נגמר - כך חושב ההגיון הגופני הטבעי. אבל יש עוד רובד - רובד משמעותי ביותר - החלק המוסתר של הקרחון - תודעת הנשמה. בנשמה כולנו מחוברים ליישות אחת - נשמת אדם הראשון. השכינה הקדושה, בה שוכנות כל נשמות ישראל באחדות נפלאה. אפשר לייצר קשר זה בחיבור לרעיונות משותפים. באהבה. כמו שמכוונים לזכות את נשמת הנפטר בקדיש שאומרים הבנים, כך גם אנו נכוון עליכם - חברינו שלומדים פנימיות התורה ומחוברים לקהילה.

האם הכוונה שלכם מספיקה?

התשובה היא פשוטה - על כל דבר שרוצים לקנות וכל שכן להרוויח צריך לשלם, כי אנחנו במציאות של עבודה ולא במציאות של קבלת השכר. ופשוט הדבר גם בחיי היום-יום שלנו. יתירה מכך: בתשלום מכריז האדם כי מוכן להשקיע דמים כדי לקנות את הדבר. בתשלום נהיה האדם שותף לכלל עליו מוכן לשלם. אנו גובים תשלום סמלי ביותר של מ׳ שקלים שמסמלים את ה-״ם״ הסתומה המייצגת את ברית המחשבה של עולם אצילות.  (עיין חלק י בתלמוד עשר הספירות)

למה צריך כסף? הלא ניתן לכפר בחינם?

כל כספיכם - עד אחרון השקלים - יושקעו ביצירת תכני לימוד, שכלולם והפצת פנימיות התורה בעולם. קהילת הסולם מחוייבת לדרכו של בעל הסולם בדיוק נמרץ מתוך הקפדה על שמירת תורה ומצוות. אנו מחוייבים לקיום בית מדרש הסולם המקיים לימודי קודם בחכמת הקבלה ובנשמת היהדות מדי לילה ב-20 שנים אחרונות. אנחנו נשמח מאוד אם תהיו שותפים למפעל חשוב זה, שבזכותו נצא מהגלות לגאולה.

היו שותפים לגאולה

"

מנהג של הכפרה, המנהג הנזכר בספרי הראשונים,
היה מורי ז״ל (האר״י הקדוש) נזהר מאוד לקיימו. והיה לוקח תרנגול אחד לבן, לכל אחד מבני הבית הנזכרים. ותרנגולת אחת לבנה, לכל אחת מבני הבית הנקבות. ולפי כך לאשה מעוברת, ישחוט עליה מספק ב׳ תרנגול, אחד זכר, אולי הוא זכר, ותרנגולת אחת נקבה, אולי הולד נקבה. ועוד תרנגולת אחרת, בשביל האשה עצמה ... וזמן שחיטתו, הוא בליל ערב יום הכפורים, באשמורת, קודם עלות השחר, אחר הסליחות.

רבי חיים ויטל זצוק״ל בשם האר״י הקדוש 

שער הכוונות. דרושי יום הכפורים. מנהגי האר״י

 

פדיון בכסף

לא מדובר בשחיטת תרנגולות, אלא פדיון בכסף בלבד

אנא תרמו
40 ש״ח לכל אדם
שברצונכם לפדות

או

פרטי חשבון בנק העמותה

שם העמותה 

מודעות וקבלת הסולם
בנק 

מזרחי טפחות
סניף 

515
חשבון 

163522

IBAN

IL82-0205-1500-0000-0163-522

SWIFT

MIZBILIT

פדיון עבור ...

שלחו לנו את פרטי יקיריכם ובצעו תשלום לאחר מכן באפשרויות שלפניכם.

Support

יצירת קשר

תודה על יצירת הקשר

כתובתנו

בית מדרש ״הסולם״

רח׳ ז׳בוטינסקי 128,

רמת גן

5260203

טלפון לכל סוגי בירורים ותרומות: 050-314-1111

קהילת הסולם באינטרנט
  • Facebook
  • Twitter
  • YouTube
  • Instagram
CONTACT
bottom of page